5.7.14

WorldVentures και άλλα παραμύθια της χαλιμάς

Πρόσφατα είχα την "τύχη" να βρεθώ σε άλλη μία απροειδοποίητη παρουσίαση της εταιρείας WorldVentures. Η αλήθεια είναι ότι έχω κουραστεί.

Δεν πρόκειται να αμφισβητήσω όλα αυτά που υπόσχονται, δεν είμαι ούτε δικηγόρος, ούτε οικονομολόγος. Εξάλλου έχω προσπαθήσει να μελετήσω τους όρους της εταιρείας -οι οποίοι είναι πολυπλοκότατοι- και λίγα έχω καταλάβει. Όμως επαναλαμβάνω, έχω κουραστεί. Γιατί;

  • Γιατί όταν με προσκαλεί κάποιος για καφέ για αυτό το λόγο θέλω να το ξέρω από πριν. Ναι, για να τους απορρίψω από πριν, γι' αυτό.
  • Γιατί πάντα είναι μαζεμένοι "τυχαία" πολλοί σε ένα καφέ και "τυχαία" έρχεται για να χαιρετήσει και να σου μιλήσει για τη φοβερή εμπειρία του και κάποιος άλλος. Ναι, δεν παίζουν ποτέ εκτός έδρας.
  • Γιατί πρόκειται για σχέδιο πυραμίδας παρόλο που το αρνούνται κατηγορηματικά. Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα πολύπλοκο σχέδιο που δεν είναι το ίδιο με τις παραδοσιακές πυραμίδες. Ο βασικός στόχος είναι να είσαι συνεχώς ενεργός αντιπρόσωπος που εντάσσει άλλους ενεργούς αντιπροσώπους. Αν όλοι σε μια ομάδα γίνουν παθητικοί τότε τα μπόνους πάνε περίπατο. Φυσικά, αν η διακλάδωση πάψει, τότε θα πέσει σαν χάρτινος πύργος και η εταιρεία. Χμ, κάτι μου θυμίζει αυτό... πυραμίδα μήπως;
  • Γιατί αν και υποτίθεται πως ο στόχος τους είναι να προωθήσουν ένα προϊόν, τα ταξίδια, πιο συγκεκριμένα την ένταξη σε λέσχη ταξιδιού αναλώνονται στη δημιουργία αυτής της διακλάδωσης. Θα γίνω σαφής. Το πρώτο μέρος της παρουσίασης σε ενημερώνει πως με ένα αρχικό ποσό και στη συνέχεια με κάποιο πάγιο εντάσσεσαι σε ένα κλαμπ που σου προσφέρει φοβερές εκπτώσεις για τις διακοπές σου. Ως εδώ καλά. Take it or leave it. Αμέσως μετά ενημερώνεσαι πως αυτό δεν είναι το σημαντικότερο. Το σπουδαίο είναι οι επαγγελματικές προοπτικές που σου ανοίγονται αν γίνεις αντιπρόσωπος και αρχίσεις να εντάσσεις και άλλα άτομα. Άρα, και οι ίδιοι παραδέχονται πως, το σημαντικό, δεν είναι το προϊόν αλλά η ίδια η διακλάδωση. Το προϊόν φυσικά χρειάζεται για να είναι η εταιρεία καλυμμένη νομικά.
  • Γιατί δεν έχω καταλάβει πού πληρώνονται φόροι, στο κράτος όπου διαμένουν οι διάφοροι αντιπρόσωποι σίγουρα όχι. Έχεις φυσικά την επιλογή να δηλώσεις τα εισοδήματά σου, αν θέλεις. Ποιος θέλει και ποιος ο ρόλος της εταιρείας σε αυτό;
  • Γιατί δε δημιουργούν σαν άνθρωποι και σαν κανονική εταιρεία γραφεία σε διάφορα μέρη του κόσμου και να προωθούν άμεσα το προϊόν τους αφού στην τελική ισχυρίζονται ότι είναι απίθανο. Με αυτό τον τρόπο -και όχι με μυστικοπαθείς συναντήσεις- θα γίνουμε όλοι πελάτες.
  • Γιατί δε θέλω κανείς να μου ξαναπεί πως είναι θέμα χρόνου, πως θα το μετανιώσω, πως είναι καλύτερα να μετανιώνω για αυτά που έκανα αντί για αυτά που δεν έκανα και τα συναφή. Προσωπικά νομίζω πως είναι καλύτερα να μετανιώνουμε γι' αυτά που κάναμε ή δεν κάναμε γιατί τα πιστέψαμε και όχι γιατί κάποιος άλλος προσπάθησε να λειτουργήσει εκβιαστικά.
  • Γιατί με χαλά αυτό το μότο της τεμπελιάς που σε θέλει να βγάζεις χρήματα ενώ πίνεις καφέδες. Προτιμώ να εργάζομαι σκληρά για τα χρήματα που κερδίζω. Θα απολαύσω περισσότερο το ταξίδι που θα κάνω με τις οικονομίες όλης της χρονιάς. Αλήθεια.
  • Γιατί σου μιλάνε γι' αυτή την εταιρεία σαν να πρόκειται για θρησκεία. Έχουν όλοι βρει το σκοπό της ζωής τους, έχουν γίνει καλύτεροι άνθρωποι, βρίσκονται εκεί για ανθρωπιστικούς λόγους και όχι για τα χρήματα... Εμένα, αυτό μου θυμίζει πλύση εγκεφάλου και μου βρωμάει μπόλικη αμερικανιά.

Κατά τα άλλα, ο καθένας ας κάνει ό,τι νομίζει και ό,τι γουστάρει. Καλή συνέχεια του καλοκαιριού!